Dirbtinis intelektas verslui

Dirbtinis intelektas verslui: privalumai, kuriais verta pasinaudoti

Apie dirbtinį intelektą (DI) šiandien girdime vis daugiau. Su kiekvienais metais jis nenumaldomai skverbiasi į mūsų kasdienį gyvenimą ir geba pasiūlyti vis daugiau sprendimų. Tai rodo, kad dirbtinis intelektas verslui taip pat turi didžiulę reikšmę ir gali suteikti reikšmingą konkurencinį pranašumą.

Daugybė šiuolaikinių verslų dirbtinio intelekto technologijas pasitelkia mažindami veiklos kaštus, didindami darbo našumą, gerindami vartotojų patirtį ir didindami pajamas. Ir tai yra tik vos keli privalumai, kuriais pasižymi dirbtinis intelektas verslui. O kadangi DI nuo pagrindų ir užtikrintai keičia visas rinkas pasauliniu mastu, kiekvienas verslas turėtų žinoti, kaip dirbtinis intelektas galėtų pasitarnauti jų naudai.

Padidinamas konkurencinis pranašumas

Norint įgyti didesnį konkurencinį pranašumą ir suprasti, ką veikia jūsų pagrindiniai konkurentai, šiandien nebereikia skirti daugybės laiko ir pastangų rankiniu būdu peržiūrint įvairius informacinius šaltinius. Dabar verslas gali naudoti DI pagrindu veikiančius kompiuterinės analizės įrankius, kurie įvairiais kanalais stebi konkurentus, ieško kainų pokyčių ir net pastebi nežymius viešųjų ryšių veiklos pasikeitimus.

DI pagrindu veikiančios klientų valdymo sistemos

Šiuolaikinėse klientų valdymo sistemose (CRM) sparčiai integruojamos dirbtinio intelekto technologijos. Tokios sistemos iš skirtingų kanalų kaupia vartotojų informaciją ir pardavimų skyriui sudaro sąlygas, kurios leidžia lengviau valdyti tiek esamus, tiek ir potencialius klientus, kartu automatizuojant rinkodaros ir pardavimų generavimo priemones. Dirbtinio intelekto sprendimų pagalba verslas šiandien gali automatiškai gauti daugiau įžvalgų iš savo klientų duomenų. Tai užtikrina, kad rinkodaros ir pardavimų komandos galėtų veikti veiksmingiau bei kartu didėtų klientų pasitenkinimas.

„Big Data“, duomenų klasifikavimas, stebėjimas ir įžvalgos

Didžiosios įmonės, kurios nuolatos susiduria su dideliais duomenų kiekiais, daug naudingos informacijos gali gauti stebėdamos ir klasifikuodamos tokius duomenis. „Big Data“ (liet. „didieji duomenys“) sprendimai verslui padeda nustatyti neįprastas tendencijas, kurios pateikia svarbias įžvalgas, susijusias su konkrečiomis rinkomis ir pramonės šakomis. Todėl dirbtinis intelektas informaciją šiandien paverčia tikrosiomis žiniomis ir netgi pateikia įžvalgas apie tai, kas mūsų laukia ateityje. Ir nors dirbtinio intelekto technologija nėra ateities pranašė, ji gali padėti verslui lengviau atlikti prognozines analizes. Tokiu atveju mašininio mokymosi pagalba algoritmai analizuoja istorinius ir dabartinius duomenis, sukurdami ateities scenarijus.

Veiksmingesnis rinkodaros priemonių pritaikymas

Dirbtinio intelekto pagalba verslas šiandien gali padidinti rinkodaros priemonių našumą. DI dėka pasitelkiant klientų duomenis ir dirbtinio intelekto pagrindu veikiančias technologijas, tokias kaip mašininis mokymasis, galima lengviau numatyti tolimesnius vartotojų žingsnius ir tokiu būdu pagerinti jų patirtį.

Darbuotojų ir klientų išlaidų valdymas

Verslo savininkai DI pagalba šiandien gali lengviau valdyti savo darbuotojų ir klientų išlaidas. Automatizuoti dirbtinio intelekto sprendimai padeda darbuotojams lengvai sekti ir nustatyti patiriamas išlaidas. Kelionės, maitinimas ar kiti pirkimai – dabar viskas gali būti automatizuota.

Mažesni komunikacijos su klientais ištekliai

Vis didesnė šiuolaikinio verslo dalis komunikacijai su klientais pasitelkia pokalbių programėles (angl. Chatbots) arba kitaip dar vadinamus pokalbių robotus, kurie visą parą gali komunikuoti su potencialiais klientais. Šiuolaikiniai pokalbių robotai patys gali inicijuoti pokalbį su vartotoju ir atsakyti į įvairius vartotojo užduodamus klausimus.

Sumažinama klaidų tikimybė

Nors dirbtinis intelektas nėra neklystantis, jo klaidų tikimybė yra gerokai mažesnė nei žmogaus. Daugeliu atveju skaičiuojama, kad dirbtinio intelekto tikslumas yra apie 99%. Pagrindinė tokio didžiulio tikslumo priežastis yra ta, kad DI priimami sprendimai grindžiami tik turimais duomenimis. Dirbtinis intelektas neturi nuomonės ir neturi emocijų. Tokiu būdu užtikrinamas didesnis tikslumas ir mažesnė klaidų tikimybė.

Rekomendacijos ir nusikalstamų veikų nustatymas

Dirbtinis intelektas verslui gali pateikti rekomendacijas ir padėti nustatyti nusikalstamas veikas. Rekomendacijos gali būti pateikiamos remiantis apie konkretų klientą turimais duomenimis, tokiu būdu sudarant ir pasiūlant optimaliausią paslaugų paketą. Tikslus duomenų analizavimas prisideda ir prie spartesnio nusikalstamų veikų, tokių kaip sukčiavimas, nustatymo, padedant verslui išvengti didesnių finansinių nuostolių.

Veiksmingesnis personalo samdymas

Dirbtinis intelektas verslui gelbėja ir personalo atrankos procesuose. Didžiosios įmonės jau kurį laiką darbuotojų atrankai pasitelkia dirbtinio intelekto pagrindu veikiančią programinę įrangą, veiksmingiau ir greičiau peržiūrėdamos tūkstančius gyvenimo aprašymų. Tokios DI programos gali akimirksniu surasti kandidatą, kuris geriausiai atitinka nurodytus kriterijus. Taip sutaupomas laikas ir ištekliai.

Neribotos dirbtinio intelekto pritaikymo galimybės

Išvardyti dirbtinio intelekto privalumai liudija šios technologijos universalumą. Kiekvieno verslo atveju DI gali būti pasitelktas ir pritaikytas skirtingiems tikslams.

Dirbtinis intelektas gali pagerinti klientų aptarnavimo kokybę, pasiūlyti tikslingesnes rekomendacijas, padidinti pajamas, nustatyti pelningiausius pardavimo kanalus, numatyti prekių ir paslaugų paklausą, numatyti vartotojų elgseną, klasifikuoti klientus, nustatyti apgaulingus veiksmus ir kenkėjiškų programų veikimą, sparčiau peržiūrėti ir įvertinti dokumentuose pateikiamą informaciją, greitai atlikti informacinius tyrimus ir kt.

Šis sąrašas toli gražu nėra baigtinis. Todėl svarstant apie DI pasitelkimą, labai svarbu pagalvoti, kaip jis gali būti pritaikytas jūsų verslui ir sukurti didesnę pridėtinę vertę – tiek pačiam verslui, tiek vartotojui.